Έχετε ποτέ λάβει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κείμενο ή άλλη μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας που φαίνεται να προέρχεται από τράπεζα ή κάποια άλλη δημοφιλή ηλεκτρονική υπηρεσία που σας ζητά τα διαπιστευτήρια σας, έναν αριθμό πιστωτικής κάρτας ή άλλες ευαίσθητες πληροφορίες; Αν ναι, τότε γνωρίζετε πώς μοιάζουν οι επιθέσεις phishing. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται για την απόκτηση πληροφοριών οι οποίες κατόπιν θα πουληθούν ή θα αξιοποιηθούν από τους επιτιθέμενους για εκβιασμό, κλοπή χρημάτων, ή υποκλοπή ταυτότητας.

Το ηλεκτρονικό ψάρεμα έχει παρουσία πολλών ετών και οι κυβερνώ εγκληματίες έχουν αναπτύξει μια μεγάλη γκάμα μεθόδων επίθεσης.

Η πιο κοινή τεχνική ηλεκτρονικού «ψαρέματος» είναι να μιμηθεί κάποιος μια τράπεζα ή ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προκαλώντας το θύμα να συμπληρώσει τα στοιχεία του λογαριασμού του σε μια ψεύτικη φόρμα μέσα στο κείμενο του μηνύματος, σε ένα επισυναπτόμενο αρχείο, ή παραπέμποντάς τον σε μια ιστοσελίδα.

 

Στο παρελθόν τα λανθασμένα domain names χρησιμοποιούταν συχνά για τον σκοπό αυτό. Σήμερα, οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν πιο εξελιγμένες μεθόδους κάνοντας τους συνδέσμους και τις ψεύτικες σελίδες να μοιάζουν πολύ με τους νόμιμους ομολόγους τους.

Οι πληροφορίες που έχουν κλαπεί από τα θύματα, συνήθως χρησιμοποιούνται για το άδειασμα των τραπεζικών λογαριασμών τους ή πωλούνται στη μαύρη αγορά του internet.

Παρόμοιες επιθέσεις μπορούν επίσης να πραγματοποιηθούν μέσω τηλεφωνικών κλήσεων (vishing) καθώς και μηνυμάτωνSMS (smishing).

Πώς να αναγνωρίσετε το phishing

Ένα email ή ένα ηλεκτρονικό μήνυμα μπορεί να περιέχει επίσημα λογότυπα ή άλλες αναφορές ενός αξιόπιστου οργανισμού και παρόλα αυτά να εξακολουθεί να προέρχεται από phishers. Παρακάτω παραθέτουμε μερικές συμβουλές που μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού «ψαρέματος».

  1. Εάν ένα μήνυμα περιέχει γενικούς ή ανεπίσημους χαιρετισμούς ή στερείτε εξατομίκευσης (π.χ. «Αγαπητέ πελάτη») και επισημότητας, τότε θα πρέπει να υποψιαστείτε ότι κάτι πάει στραβά. Το ίδιο ισχύει και για την ψευδο-εξατομίκευση χρησιμοποιώντας τυχαίους ή ψευδείς αριθμούς αναφοράς
  2. Ένα αίτημα για καταχώρηση προσωπικών πληροφοριών – Μια συχνή μέθοδος των phishers, που συνήθως αποφεύγεται από τις τράπεζες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τις περισσότερες online υπηρεσίες
  3. Κακή γραμματική – Τα ορθογραφικά, τα συντακτικά λάθη και οι ασυνήθιστες φράσεις συχνά υποδεικνύουν ένα ψεύτικο μήνυμα. Ωστόσο, η απουσία οποιουδήποτε από αυτά δεν αποτελεί απόδειξη νομιμότητας
  4. Απροσδόκητη αλληλογραφία – Η ανεπιθύμητη επικοινωνία από μια τράπεζα ή από έναν παροχέα υπηρεσιών είναι εξαιρετικά ασυνήθιστη και επομένως ύποπτη
  5. Αίσθηση επείγουσας ανάγκης – Τα μηνύματα ηλεκτρονικού «ψαρέματος» προσπαθούν συχνά να προκαλέσουν ταχείες ενέργειες
  6. Μια προσφορά που δεν μπορείτε να αρνηθείτε; – Εάν το μήνυμα ακούγεται πολύ καλό για να είναι αλήθεια, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν είναι
  7. Ύποπτο domain – Θα σας έστελνε ποτέ μια αμερικανική ή γερμανική τράπεζα ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από ένα κινεζικό domain;

Πώς να προστατεύσετε τον εαυτό σας από το ηλεκτρονικό ψάρεμα

Για να αποφύγετε το δόλωμα, πρέπει να γνωρίζετε τις παραπάνω ενδείξεις με τις οποίες τα μηνύματα ηλεκτρονικού «ψαρέματος» συχνά προδίδονται.

Ακολουθήστε αυτά τα απλά βήματα

  1. Κατανοήστε τις νέες τεχνικές ηλεκτρονικού «ψαρέματος»: Παρακολουθήστε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για αναφορές επίθεσης phishing, καθώς οι επιτιθέμενοι ενδέχεται να ανακαλύψουν νέες τεχνικές για να προσελκύσουν τους χρήστες σε παγίδες
  2. Μην δίνετε τα προσωπικά σας στοιχεία: Να είστε πάντοτε σε επαγρύπνηση εάν ένα ηλεκτρονικό μήνυμα από μια φαινομενικά αξιόπιστη πηγή ζητά τα διαπιστευτήριά σας ή άλλες ευαίσθητες λεπτομέρειες. Εάν είναι απαραίτητο, επαληθεύστε τα περιεχόμενα του μηνύματος με τον αποστολέα ή τον οργανισμό που φαινομενικά αντιπροσωπεύει (χρησιμοποιώντας στοιχεία επικοινωνίας που είναι γνωστά ως αυθεντικά αντί για λεπτομέρειες που δίνονται στο μήνυμα)
  3. Σκεφτείτε το ξανά προτού κάνετε κλικ: Εάν ένα ύποπτο μήνυμα περιέχει σύνδεσμο ή συνημμένο αρχείο, μην κάνετε κλικ ή πραγματοποιήσετε λήψη. Κάτι τέτοιο μπορεί να σας οδηγήσει σε έναν κακόβουλο ιστότοπο ή να μολύνει τη συσκευή σας με κακόβουλο λογισμικό
  4. Ελέγχετε τακτικά τους λογαριασμούς σας στο διαδίκτυο: Για καλό και για κακό, ακόμη και αν δεν υποψιάζεστε ότι κάποιος προσπαθεί να κλέψει τα διαπιστευτήριά σας, ελέγξτε τους τραπεζικούς και άλλους online λογαριασμούς σας για ύποπτη δραστηριότητα
Phishing ? τι είναι…
Translate