Τα 10 λάθη που κάνουμε με τη χρήση του κλιματιστικού στο αυτοκίνητο

 

Αναπόσπαστο μέρος του εξοπλισμού ασφαλείας και όχι μόνο της άνεσης, το αιρκοντίσιον, απαιτεί την κατάλληλη φροντίδα και χρήση για να δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες στην καμπίνα. Πως επιτυγχάνεται η ασφαλής χρήση, η σωστή συντήρηση και ποια η διαδικασία της λειτουργίας του;

Προτού ξεκινήσετε, αερίστε το εσωτερικό

Προτού καν μπείτε στο αυτοκίνητο, ανοίξτε παράθυρα, πόρτες και την πόρτα του χώρου αποσκευών, εφόσον αυτός «επικοινωνεί» με το εσωτερικό του αυτοκινήτου σας, ώστε η εγκλωβισμένη ζέστη να μπορέσει να βγει έξω. Ακόμα κι αν το αυτοκίνητό σας εφοδιάζεται με σύστημα κλιματισμού, οι ειδικοί προτείνουν να ξεκινήσετε την πορεία σας με ανοικτά παράθυρα. Από τη στιγμή, που η έντονη ζέστη θα βγει εκτός, το σύστημα κλιματισμού θα ψυχράνει το εσωτερικό πιο γρήγορα και η επιθυμητή θερμοκρασία θα έρθει επίσης ταχύτερα.

Μην επιλέγετε πολύ χαμηλή θερμοκρασία στο κλιματιστικό

Οι ειδικοί προτείνουν ως ιδανικότερη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μία τιμή ανάμεσα στους 20 και 25 βαθμούς Κελσίου. Αν εξετάσουμε αυτό το θέμα με άλλο παρονομαστή, κατά τη ρύθμιση του κλιματιστικού η διαφορά της επιλεγόμενης θερμοκρασίας σε σχέση με την εξωτερική πρέπει να μην ξεπερνά τους 6 βαθμούς Κελσίου. Διαφορετικά, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος κρυολογήματος ή πρόκλησης προβλημάτων στο κυκλοφορικό σύστημα της καρδιάς. Επίσης, οι εξαγωγές αέρα δεν πρέπει να «σημαδεύουν» κατ’ ευθείαν το σώμα, καθώς έτσι μπορεί να προκύψουν ακόμα και «πιασίματα» των μυών. Προκειμένου να αποφευχθούν επικίνδυνες καταστάσεις έλλειψης συγκέντρωσης, στις πολύ ζεστές ημέρες θα πρέπει να κάνετε στη διαδρομή σας περισσότερα διαλείμματα. Φροντίζετε να πίνετε αρκετά υγρά και να έχετε στο αυτοκίνητο πάντα νερό. Αντί να πίνετε καφέ ή δροσερά αναψυκτικά, επιμείνετε έστω και στο χλιαρό νερό ή και σε ένα ζεστό τσάι…

Σύμφωνα με μελέτες, σε θερμοκρασίες 35o C (μια τυπική καλοκαιρινή ημέρα δηλαδή), οι αντιδράσεις του οδηγού είναι κατά 20% πιο αργές απ΄ ότι θα ήταν σε νορμάλ θερμοκρασίες (25ο C ) και μπορούν να συγκριθούν με την περίπτωση 0,5 gr/lt αλκοόλ στο αίμα του!

Και εάν δεν σας πείσαμε ακόμη, σκεφτείτε το πόσο εκνευριστική είναι για τους επιβάτες η ζέστη και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τα ανοικτά παράθυρα, εν αντιθέσει με την ποιότητα στο ταξίδι που απολαμβάνουν οι επιβάτες μιας κλιματιζόμενης καμπίνας. Ωστόσο πολλά είναι τα λάθη στα οποία υποπίπτουν οι οδηγοί στην προσπάθειά τους να έχουν πιο γρήγορα αποτελέσματα στην ψύξη του εσωτερικού του αυτοκινήτου τους, αλλά και σε ότι έχει να κάνει με την λειτουργία, αλλά και την γενικότερη χρήση του. Σταχυολογήσαμε τα εξής:

  1. Εκκίνηση και άμεση λειτουργία του κλιματιστικού
  2. Συνεχής λειτουργία του του κλιματιστικού στο maximum
  3. Μη έγκαιρη απενεργοποίηση του κλιματιστικού
  4. Λανθασμένη θέση αεραγωγών
  5. Λειτουργία κλιματιστικού και ανοικτά παράθυρα στο ταξίδι
  6. Μεγάλη διαφορά εξωτερικής θερμοκρασίας με αυτή που έχει επιλεγεί στην καμπίνα
  7. Λανθασμένη χρήση της επιλογής ανακύκλωσης αέρα
  8. Κάπνισμα στην καμπίνα από τους επιβάτες
  9. Άγνοια λειτουργίας και ορθής χρήσης των ρυθμίσεων από επιβάτες και οδηγό
  10. Αποφυγή συντήρησης του κλιματιστικού
Αφήστε τη ζέστη έξω από το αυτοκίνητο!
Translate